Budowa trasy autobusowo tramwajowej na Nowy Dwór

20 marca 2020

Budowa TAT, czyli trasy autobusowo-tramwajowej z placu Orląt Lwowskich na Nowy Dwór wchodzi w kolejną fazę. 30 listopada wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na placu Orląt Lwowskich. Wykonawca rozpocznie tam budowę i przebudowę sieci podziemnych, sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego, które połączy się z istniejącym układem torowym. W związku z prowadzonymi pracami kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej pojadą objazdami. Roboty na placu potrwają do wakacji 2020 roku. Przepraszamy za utrudnienia, ale będzie warto! Dzięki tej wielkiej inwestycji komunikacyjnej z Nowego Dworu na plac Orląt Lwowskich dojedziemy tramwajem w mniej niż 20 minut! Objazdy dla kierowców Jakie zmiany czekają kierowców? Od strony ulicy Braniborskiej i Robotniczej na skrzyżowaniu na placu Orląt Lwowskich nie będzie można pojechać na wprost w Podwale (w kierunku ulicy Sądowej i Krupniczej). Będzie można skręcić w prawo w ulicę Piłsudskiego albo w ulicę Tęczową. Jadąc z kierunku ul. Sądowej i Krupniczej przez Podwale w stronę ulicy Braniborskiej i Robotniczej kierowcy skorzystają z objazdu przez ulice Zelwerowicza oraz Sokolniczą. Kierowcy jadący Podwalem od placu Jana Pawła II w kierunku ul. Piłsudskiego będą musieli pojechać ulicami Zelwerowicza, Sokolniczą, a następnie w lewo na plac Orląt i tam w prawo w ulicę Piłsudskiego. Kierowcy jadący od ulicy Tęczowej na skrzyżowaniu na placu Orląt Lwowskich też będą mogli pojechać tylko w prawo. Aby się udać w kierunku pl. Jana Pawła będą musieli nawrócić na ul. Piłsudskiego przejeżdżając przez torowisko tramwajowe Te autobusy zmienią trasy Zmienią się trasy linii autobusowych 106, 127, 148, 149 oraz kursów nocnych linii 206 i 249. Autobusy linii 106 jadące z Dworcowej w kierunku Portu Lotniczego zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez pl. Jana Pawła II, ul. Legnicką i Nabycińską do ul. Robotniczej, a w kierunku przeciwnym od ul. Robotniczej przez ul. Piłsudskiego, pl. Legionów do ul. Świdnickiej. Autobusy linii 148 i 149 jadące z Dworcowej lub pl. Grunwaldzkiego w kierunku Nowego Dworu zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez pl. Jana Pawła II, ulicę Legnicką, pl. Strzegomski, ulicę Strzegomską i Śrubową do ulicy Robotniczej, a w kierunku przeciwnym od ulicy Robotniczej przez ulicę Piłsudskiego, pl. Legionów do ulicy Świdnickiej. Kursy nocne linii 206 i 249 jadące od strony dworca autobusowego w kierunku Nowego Dworu lub Portu Lotniczego zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez pl. Jana Pawła II, ulicę Legnicką i Nabycińską do ul. Robotniczej, a w kierunku przeciwnym od ul. Robotniczej przez ul. Piłsudskiego, pl. Legionów, ulice Kościuszki, Świdnicką i Swobodną do dworca autobusowego. Autobusy linii 127 zostaną w obu kierunkach skierowane objazdem od placu Jana Pawła II przez ulice Podwale, Piłsudskiego, pl. Legionów i ul. Grabiszyńską do ul. Zaporoskiej z pominięciem przystanku „Tęczowa”, który zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu ulicy Tęczowej i Kolejowej. Komunikacja tramwajowa oraz autobusy linii 122, 144, 240 i 250 będą kursowały przez plac Orląt Lwowskich bez zmian. Informujemy o zmianach Przygotowana została akcja informacyjna ulotki z objazdami dla kierowców i trasami autobusów komunikacji miejskiej, plakaty, informacje trafią drogą elektroniczną do rodziców wrocławskich uczniów, zakładów pracy, pojawią się w środkach komunikacji miejskiej oraz na przystankach. Informacje o utrudnieniach związanych z budową trafią także do wrocławskich parafii. Słuchamy mieszkańców Po konsultacjach wprowadzone zostaną ułatwienia dla pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej, a następnie udających się pieszo do pracy. Piesi będą mogą skorzystać z przejść dla pieszych przecinających teren budowy przy ulicy Robotniczej. Umożliwi to dojście do zakładów pracy skupionych w Wrocławskim Parku Przemysłowym m.in. od strony stacji Wrocław Mikołajów. Na wysokości MOPS przy ulicy Strzegomskiej zostaną utworzone dodatkowe przystanki MPK. W rejonie inwestycji są również 4 stacje kolejowe, które dojeżdżają do centrum. Od 14 grudnia grudnia zwiększy się liczba połączeń kolejowych na tych stacjach. Gigantyczna inwestycja TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! Całkowity koszt inwestycji szacujemy na 370 milionów złotych, w tym 113 milionów to dofinansowanie unijne. TAT pojedziemy w 2023 roku.